Kalite Bilincini Arttırmanın 10 Yolu

Yazdır

Kalite Bilincini Arttırmanın 10 Yolu

Üretim kalitesini arttırmak, müşteri memnuniyeti sağlamak, projelerinizde başarıyı yakalamak için kalite bilinci yaygınlaştırılmalıdır.

kalite bilinci

Tüm personelin kalite bilincini arttırmak ve kalitenin sadece kalite kontrol personeli ile sınırlı olmadığı anlatılmalıdır.

Bir şirkette yönetimden işçiye kadar tüm personel yaptığı her işte kaliteyi sağlarsa başarı da kesin sonuç olur.

Bir imalat ya da montaj sürecinde kalite bilincini arttırmak için yapılacak temel çalışmalar vardır.

1. Kalite konuşmaları: İşin ilk gününden itibaren tüm çalışanlara kısa kalite konuşmaları yapın. Bular herkesin bildiği güvenlik konuşmalarının kalite odaklı olanlarıdır.

2. Teknik elemanlara eğitimler: Bir mühendisiniz NCRın ne olduğunu ya da nasıl yazıldığını bilmiyorsa bu NCRı kapatmasını nasıl bekleyebilirsiniz? Daha önce hiç ITP görmemiş birinin nasıl ITPdeki kontrolleri yapmasını isteyebilirsiniz? Kalite bilinci ve kültürü oluşturabilmek için teknik elemanlarınıza detaylı eğitimler verin/verdirin.

3. Kalite için işin durmasını göze alın: Tüm imalat ve montaj işlerinde küçük-büyük uygunsuzlukların olması doğaldır. Önemli olan hataların giderilmesi ve tekrarının önlenmesi için gerekirse işin durdurularak herkesin odaklanarak çözüm bulunmasıdır. İş durdurularak yapılan 15-20 dakikalık açık toplantılardan harika sonuçlar elde edilebilir. Bu toplantılar tercihen hatanın olduğu yerde yapılarak iş hızlandırılabilir.

4. Parayı kullanarak destek alın: Tüm yapı projelerinde üst yönetimin başına bela olabilecek üç şey vardır: Gecikmeler, maliyet, güvenlik. Hataların tamiri, yenilemeler, parça değiştirmeler, geri dönüşler nedeniyle ne kadar para ve zaman kaybettiklerini gösterin. Bu maliyetler arttıkça önlemek için neler yapılabileceği önem kazanacaktır.

5. Teknik terimleri kullanmayın: Teknik kalite terimleri ve kısaltmaları yerine daha anlaşılır ya da eş anlamlı kelimeler tercih etmek hem anlaşılır olmayı sağlar, hem de daha önce yapılmış konuşmayı tekrarladığınız izlenimi yaratmaz. "NCR" yerine "yanlış giden şeyler", "proses" yerine "işin nasıl yapılacağı", "düzeltici faaliyet" yerine "aynı hata ile tekrar karşılaşmamak için yardım" kullanılabilir.

6. Kısa toplantılar yapın: Yorucu, herkesin katıldığı tam gün toplantılar yerine 2-3 yöneticinin katıldığı 45 dakika süren toplantıları daha sık yapın.

7. Yöntemleri basit ve pratik hale getirin: İnşaat sektöründe çalışan insanlar pratiktir. Eğer siz onlara kolay yöntem gösteremezseniz onlar kısa yollar bulurlar.

8. Herkesi yanınıza çekin: İnsanların sizin onların hatalarını bulan bir casus olduğunuzu düşünmelerini engelleyin. Aksine onlara destek olarak ve yardım ederek problemleri size iletmelerini sağlayın.

9. Bürokrasiyi kaldırın: Bürokrasi ve evrakları mümkün olduğunca azaltın. Daha basit ve işleri kolaylaştıracak teknolojiler kullanmaya başlayın.

10. Müşterinin güvenini kazanın: İşin ekip olarak yapılabileceğinden bahsederek herkesin aynı tarafta olduğu, aramızda düşman olmadığı bilincini vermeye çalışın.