Bir Yapı Projesinde "Kalite" Nedir?

Yazdır

Bir Yapı Projesinde "Kalite" Nedir?

Kalite sistemlerinin gelişiminde seri imalat yapan firmalar ve seri üretim yöntemlerinin gelişmesi en önemli etkenlerdir.

construction site

Seri imalat yapan sektörlerde gelişim nasıl sağlandı?

Bir hata yapıldı ve bu hatadan bir şeyler öğrenildi, sonuç olarak da yeniden hata yapılmadı.

Japonlar gelişimlerini hata nedeni bulma ve tekrarlamamak için yaptıkları çalışmalara borçludurlar. Bir seri üretim hattında hata tespit edildiğinde tüm üretim hattı durdurulur, tüm sorumlular bir araya gelir, hatanın sebebini araştırır ve tekrar olmaması için gerekli önlemleri alırlar. Aslında bu süre zarfında geçen süre seri üretim için oldukça büyük bir maliyettir. Ancak bu şekilde bir önlem alınarak hatanın tekrarlanmaması toplamda daha az zaman ve para kaybettirir.

Ancak bir yapı projesinde işler biraz daha farklı yürür.

Bir yapı projesi genellikle birkaç yıl sürer. Bu süre bazen sadece birkaç ay bile olabilir. Ayrıca ortada memnun edilecek binlerce müşteri de yoktur. Birçok durumda sadece bir müşteri vardır.

Kısa süreli ve hızlı projelerin yapıldığı yapı endüstrisinde seri imalattaki gibi uzun vadeli planlar yapmak mümkün olmayabilir.

Burada uzun vadeli planlama için proje başlangıcı ve bitişinde tüm sorumluların katılımıyla toplantılar yapılabilir. Toplantıda yapılan hatalar, hatanın giderilme yöntemi üzerine bilgi ve fikir alışverişi yapmak en uygun yöntemdir. Bu şekilde bir sonraki projede aynı hatanın yapılmasının önüne geçilebilir.

Projenin bitirilmesi için baskılar sürerken işi durdurup yapılan hatalardan ders çıkartmak gerçekten mümkün olmayacaktır. Bu durumda yapılacak tek bir şey var: "İşi ilk seferde doğru yapmak."

İşin ilk seferde doğru yapılması, inşaat sektörü gibi her seferinde farklı yapılar inşa edilen bir durumda ancak hiç hata yapmayan çalışanlar ile mümkün olabilir. Ki bu da sektörün çalışma şartları düşünüldüğünde imkansız gibidir.

Peki bu durumda yapı sektöründe kalite nedir?

Cevap sadece müşteri memnuniyetidir.

Müşteri memnuniyeti için de en önemli dört madde şu şekildedir:

Doğru planlama, bütçeleme, risk analizleri, müşteri ile ilişkiler, müşterinin istediği şekilde doğru raporlama, kayıt tutma, varsa uygunsuzlukların bir an önce giderilmesi ile müşteri memnuniyeti sağlanabilir.