Bir Yapı Projesinde "Kalite" Nedir?

Bir Yapı Projesinde "Kalite" Nedir?

Kalite sistemlerinin gelişiminde seri imalat yapan firmalar ve seri üretim yöntemlerinin gelişmesi en önemli etkenlerdir.

construction site

Seri imalat yapan sektörlerde gelişim nasıl sağlandı?

Bir hata yapıldı ve bu hatadan bir şeyler öğrenildi, sonuç olarak da yeniden hata yapılmadı.

Japonlar gelişimlerini hata nedeni bulma ve tekrarlamamak için yaptıkları çalışmalara borçludurlar. Bir seri üretim hattında hata tespit edildiğinde tüm üretim hattı durdurulur, tüm sorumlular bir araya gelir, hatanın sebebini araştırır ve tekrar olmaması için gerekli önlemleri alırlar. Aslında bu süre zarfında geçen süre seri üretim için oldukça büyük bir maliyettir. Ancak bu şekilde bir önlem alınarak hatanın tekrarlanmaması toplamda daha az zaman ve para kaybettirir.

Ancak bir yapı projesinde işler biraz daha farklı yürür.

Bir yapı projesi genellikle birkaç yıl sürer. Bu süre bazen sadece birkaç ay bile olabilir. Ayrıca ortada memnun edilecek binlerce müşteri de yoktur. Birçok durumda sadece bir müşteri vardır.

Kısa süreli ve hızlı projelerin yapıldığı yapı endüstrisinde seri imalattaki gibi uzun vadeli planlar yapmak mümkün olmayabilir.

Burada uzun vadeli planlama için proje başlangıcı ve bitişinde tüm sorumluların katılımıyla toplantılar yapılabilir. Toplantıda yapılan hatalar, hatanın giderilme yöntemi üzerine bilgi ve fikir alışverişi yapmak en uygun yöntemdir. Bu şekilde bir sonraki projede aynı hatanın yapılmasının önüne geçilebilir.

Projenin bitirilmesi için baskılar sürerken işi durdurup yapılan hatalardan ders çıkartmak gerçekten mümkün olmayacaktır. Bu durumda yapılacak tek bir şey var: "İşi ilk seferde doğru yapmak."

İşin ilk seferde doğru yapılması, inşaat sektörü gibi her seferinde farklı yapılar inşa edilen bir durumda ancak hiç hata yapmayan çalışanlar ile mümkün olabilir. Ki bu da sektörün çalışma şartları düşünüldüğünde imkansız gibidir.

Peki bu durumda yapı sektöründe kalite nedir?

Cevap sadece müşteri memnuniyetidir.

Müşteri memnuniyeti için de en önemli dört madde şu şekildedir:

  • Güvenli
  • Zamanında
  • Bütçeye uygun
  • Kusuru bulunmayan

Doğru planlama, bütçeleme, risk analizleri, müşteri ile ilişkiler, müşterinin istediği şekilde doğru raporlama, kayıt tutma, varsa uygunsuzlukların bir an önce giderilmesi ile müşteri memnuniyeti sağlanabilir.

 

Çelik ve alüminyum yapı, kaynaklı imalat, demiryolu araçları, akreditasyon standartları, yönetim sistemleri gibi bir çok alanda danışmanlık, eğitim, denetim, belgelendirme faaliyetleri için...

EN 1090, ISO 3834, EN 15085...

EN 1090, ISO 3834, EN 15085 ve ilgli standartlarda bakanlık ve kamu kuruluşları personelleri eğitimlerinden, Türkak belgelendirme denetimleri, belgelendirme kuruluşları ve onaylanmış kuruluşlara danışmanlık ve eğitim, ürün ve sistem belgelendirme denetimleri, imalatçı firmalara eğitim ve danışnamlık, bireysel ve kurumsal eğitimlere kadar tüm seviyelerde alanında en tecrübeli ve bilgili hizmet.

DANIŞMANLIK HİZMETLERİ

Çelik ve alüminyum yapı uygulamaları (EN 1090), kaynaklı imalat (ISO 3834), demiryolu araçları (EN 15085), kaynak mühendisliği uygulamaları (IWE/EWE, PQR, WPS, WPQ...), yönetim sistemleri (ISO 9001, ISO 14001, ISO 45001, ISO 19011, 31000...), akreditasyon (ISO 17020, ISO 17024, ISO 17065...) gibi üretim sektörünün ihtiyacı olan tüm konularda eğitim ve danışmanlık hizmetleri ile gerekli yönlendirme çalışmaları.

İLKER ERGÜN

Makina ve Kaynak Mühendisi olan İlker Ergün, 2002 yılından beri sektörün öncü kuruluşlarında üretim va kalite departmanlarında görev yapmıştır. 2014 yılında bir onaylanmış kuruluşta komite üyeliği olarak başlayan bireysel hizmetlerine zamanla yenilerini ekleyerek birçok kamu ve özel kuruluş ile derneğe ihtiyaçlarına yönelik çözümler sunmuştur. Halen bu alanlarda danışmanlık, eğitim, denetim faaliyetlerine devam etmektedir.