Yönetim Sistemleri Danışmanlık
Organizasyonel Risk Yönetim Planının 7 Bileşeni
Organizasyonel Risk Yönetim Planının 7 Bileşeni
Risk Yönetim Planı projelerde risklerin tanımlanması ve yönetilmesinin nasıl yapılacağının anlatıldığı yerdir. Bu dokümanda aslında risklerin neler olduğu ve nasıl karşılanacağı yer almaz. Burada Risklerin ve karşılama planlarının tanımlaması için hangi süreç ve araçların kullanılacağı yer alır.
Planda bununla birlikte şu bileşenler yer alır;
Rol ve Sorumluluklar
Bu bölümde risk yönetiminde lider ve destekleyici roller belirlenir. Proje takımınız risk yönetim için uzman başka bir kişi atayacak kadar büyük değilse, genellikle Proje yöneticileri tipik olarak risk yönetiminin tamamı için sorumlu kişidir. Eğer gerekirse dışarıdan uzman bir risk yönetim ekibi daha sağlıklı ve önyargısız bir risk analiz ve yönetim süreci yürütülmesini sağlayabilir.
Bütçeleme
Risk yönetimi için gereken bütçe belirtilir. Eğer riskler için ne kadar bütçeye ihtiyaç olduğu bilinemiyorsa, tahmin yöntemlerinin neler olduğu açıklanarak risk bütçesinin nasıl oluşturulacağı belirtilir.
Zamanlama
Risk yönetimi eylemlerinin ne zaman yapılacağı bilgisi belirtilir. İlk risk analizinin ne zaman yapılacağı, proje yaşam döngüsü boyunca risk değerlendirmelerinin hangi zamanlarda tekrarlanacağı bilgileri yer alır.
Risk Değerlendirme Kriterleri
Kalitatif ve kantitatif risk değerlendirmelerinde kullanılacak değerlendirme kriterleri ve puanlama tablolarına yer verilir. Bu tablolara göre hazırlanacak değerlendirme sonuçları kolaylıkla yorumlanabilecektir. Organizasyon içerisinde tutarlı değerlendirmeler için değerlendirme kriterlerinin baştan belirlenmesi gerekir.
Eşik Değerler
Tüm riskler yerine belirli bir eşik değerin üzerindekiler ile ilgilenmek sıklıkla kullanılan bir yaklaşımdır. Burada proje sponsoru, proje yöneticisi ve müşteri farklı eşik değerlere sahip olabilir. Takımın analizi hangi değere göre yapacağını bilmesi için hedef değerler belirtilmelidir.
İletişim
Risk bilgilerinin, karşılama stratejilerinin ve durum bilgilerinin proje boyunca nasıl dokümante edileceği ve iletişimde yer alacağı bilgileri yer alır.
Takip ve Denetim
Risk değerlendirme süreci boyunca hangi kritik bilgilerin takip ve kayıt edileceği bilgileri yer alır. Bu bilgiler hem mevcut hem de gelecek projelere risk değerlendirme konusunda arşiv bilgileri sağlayacak bilgilerden oluşur.
İhtiyaç duyulduğu takdirde plana başka bileşenler de eklenebilir.